Ferrari zrýchľuje napriek opatrnosti investorov
Talianske Ferrari opäť potvrdilo svoju odolnosť voči výkyvom trhu, keď v treťom štvrťroku zvýšilo základný zisk o 5 % na 670 miliónov eur, čím prekonalo očakávania analytikov Reuters. Silné výsledky podporila prémiová cenová stratégia a úspech modelov SF90 XX a 12Cilindri, pričom dopyt po personalizovaných úpravách ďalej zvyšoval ziskovosť. Počet dodaných vozidiel sa pritom takmer nezmenil. Spoločnosť zároveň potvrdila svoje zlepšené ročné prognózy, no investori zostávajú opatrní, nakoľko dlhodobé ciele do roku 2030 pôsobia podľa nich priveľmi konzervatívne.
Volkswagen v tieni miliardových nákladov
Zatiaľ čo Ferrari ťaží z exkluzivity, Volkswagen čelí bolestivým dôsledkom strategických rozhodnutí. V treťom štvrťroku sa automobilka prepadla do prevádzkovej straty 1,3 miliardy eur po započítaní 4,7 miliardy eur nákladov spojených s revíziou elektrifikačného plánu Porsche a dodatočných 5 miliárd eur v dôsledku amerických ciel. Hoci strata bola menšia, než očakávali analytici Visible Alpha, tlak na marže pretrváva. Porsche, ktoré Volkswagen vlastní väčšinovo, sa zároveň ocitlo v strate po odložení uvedenia nových elektromobilov. Generálny riaditeľ Oliver Blume sa preto vzdá vedenia Porsche, aby sa mohol sústrediť na stabilizáciu materskej skupiny, ktorá si síce ponechala celoročný výhľad, no upozorňuje na riziká súvisiace s nedostatkom čipov.
Volvo Cars zápasí s meniacim sa dopytom
Ani švédske Volvo Cars sa nevyhlo výzvam. V októbri predalo 60 455 vozidiel, čo predstavuje pokles o 2 % oproti minulému roku. Firma hovorí o náročných trhových podmienkach, pričom slabší dopyt v USA ovplyvnilo postupné rušenie daňových úľav na elektromobily. Pozitívne sa však vyvíja segment plne elektrických modelov, ktorých predaj vzrástol o 4 % a tvorí už takmer štvrtinu všetkých dodávok. Elektrifikované vozidlá vrátane hybridov naopak mierne stratili podiel, keď dosiahli 49 %. Väčšinovým vlastníkom automobilky zostáva čínska skupina Geely.
Pohľad na burzu
Výkonnosť akcií týchto troch značiek za posledných päť rokov jasne ilustruje, ako odlišne trh hodnotí ich stratégiu a budúce vyhliadky. Ferrari si udržuje pozíciu prémiového lídra s takmer dvojnásobným rastom hodnoty akcií (+97,2 %) k 4 novembru 2025, zatiaľ čo tradiční výrobcovia čelia skeptickejšiemu pohľadu investorov. Akcie Volkswagenu klesli o 31,83 % a Volvo Cars až o 49,03 %, čo naznačuje pretrvávajúce obavy z nákladnej transformácie na elektromobilitu a z toho, či sa týmto značkám podarí udržať konkurencieschopnosť v meniacom sa automobilovom svete.*
Vývoj akcií spoločností za uplynulých 5 rokov*

(Zdroj: Google Finance)
Zdroje
https://www.investing.com/news/stock-market-news/ferrari-beats-estimates-with-5-core-earnings-rise-in-third-quarter-4329896
https://www.cnbc.com/2025/10/30/volkswagen-skids-into-the-red-on-5-billion-euro-us-tariff-hit-porsche-woes.html
https://www.investing.com/news/stock-market-news/volvo-cars-sales-fall-2-in-october-says-market-remains-challenging-4329300
https://www.google.com/finance/quote/RACE:BIT?sa=X&ved=2ahUKEwju4Z7PxdiQAxX_m_0HHZ8wBToQ3ecFegQIMBAb&comparison=ETR%3AVOW3%2CSTO%3AVOLCAR-B&window=5Y
* Údaje, ktoré sa týkajú minulosti, nie sú garanciou budúcich výnosov.
Upozornenie! Tento marketingový materiál neslúži ako investičné poradenstvo. Historické údaje nemusia odrážať budúce výnosy. Investovanie v zahraničných menách môže viesť k zmenám vo výkonnosti v dôsledku kurzových výkyvov. Každý obchod s cennými papiermi so sebou nesie riziko ziskov i strát. Výhľadové vyhlásenia v tomto materiáli vychádzajú z aktuálnych predpokladov, ktoré sa môžu zmeniť v závislosti od ekonomického prostredia. Spoločnosť Tatra Finance Management s. r. o. podlieha regulácii Národnej banky Slovenska.